Michael Peshkin is verbonden als docent aan Northwestern University. Hij vind het belangrijk om zijn studenten aan te kijken tijdens zijn college maar wil wel graag een toelichting van zijn college kunnen uitwerken. Oplossing? Het zgn Lightboard, een open source oplossing die je...
Sinds het SURF Weblecture project 'OASE', (2009 tot eind 2011), heeft de wereld niet stil gestaan. In dit artikel wil ik een aantal technische ontwikkelingen en aanvullingen schetsen met bertrekking tot de variant "weblectures en bordgebruik'...
Bij peerreflectie wordt er een opname gemaakt van een studentactiviteit zoals een presentatie, of een groepsopdracht. De feedback wordt geleverd door de student zelf, of door medestudenten. Vaak gebeurt dit naar aanleiding van beoordelingscriteria, die het inzicht van de...
Social tagging houdt in dat studenten tijdens een college informatie zoals comments, tags of vragen, toevoegen aan de weblecture. Doet de studenten dit openbaar, dan heet het social tagging Studenten kunnen dan zien dat anderen een bepaald punt ook heel belangrijk of onduidelijk...
Live feedback is een variant in de categorie ‘Weblectures in interactie’. Het is een live-gestreamd college voor studenten die de opdrachten of tentamen hebben gemaakt.