SURF start met een blended cursus die je meeneemt langs voorbeelden van flipped classrooms. Je krijgt inzicht in het organiseren ervan en het biedt je handvatten om een eerste plan van aanpak te maken om met flipped classrooms in jouw onderwijspraktijk aan de slag te gaan. Twee...
We krijgen bij ICT&O regelmatig vragen binnen over peerfeedback en -assessment. Een docent wil bijvoorbeeld graag studenten activeren door elkaar feedback te geven op ingeleverd werk.
Het lectoraat Teaching, Learning & Technology van hogeschool Inholland heeft voor het onderzoeksthema video een tweetal animaties en factsheets ontwikkeld ….
Q&A sessies zijn een geweldige manier om je studenten voor te bereiden op het examen en een effectieve en duurzame manier om vragen van studenten over het onderwerp van je cursus te beantwoorden. In dit artikel lichten we de aanpak en de voordelen toe van interactieve live Q...
Omwille van de toenemende vraag naar onderwijsvideo’s aan de KU Leuven, gingen we bij LIMEL (het Leuvens Instituut voor Media en Leren) in 2016 van start met de bouw van een eigen kennisclipstudio. Het doel was om een studio te bouwen waarin docenten en studenten met een minimum...
Het lectoraat Teaching, Learning & Technology van hogeschool Inholland heeft een nieuwe animatie ontwikkeld voor het onderzoeksthema video.Deze animatie gaat in op wat je moet doen om de verschillende typen video te kunnen gebruiken...
Op woensdag 8 november is door de SURF SIG Media & Education een sessie verzorgd: Quickwins voor het maken van een effectieve kennisclip. Sprekers waren Jantine te Molder (Saxion Hogeschool) en Martijn Hoeke (Hogeschool Van Hall Larenstein) die een actieve, leerzame en strak...
Vaak vragen docenten zich af of nu wel zo het belangrijk is dat je gezicht in beeld is bij het maken van cursusvideo's. Sara Brown geeft in dit artikel hierop een antwoord refererend aan een verschenen onderzoeksrapport met als titel: 'the value of including the...
Op 20 juni werden in een prettig koele ruimte bij SURF de innovation challenge winnaars van 2016-2017 gepresenteerd. Naast VR en AR was er ook een voorbeeld met 360 graden video. Redacteur Hans Bronkhorst was erbij en schreef over het 360 graden video onderdeel een verslag..
Om het kijken van studenten naar weblectures te richten en het denken van de student te activeren, ontwikkelde Erik Boon van het Audiovisueel Centrum van de VU, en redacteur bij Weblectures.nl, de applicatie Quizzip. Met deze tool kunnen docenten quizvragen verbinden aan...