Op 6 oktober vond de 3de SIG Media & Education bijeenkomst van 2016 plaats. De dag begon met een kijkje in de keuken van KU Leuven met de workshop Video in je onderwijs door Mariet Vriens uit het Leuvens instituut voor media en leren (Limel). Hoe kan video jouw...
Steeds meer instellingen zijn bezig met het flexibiliseren van hun onderwijs. Een van de manieren om hier invulling aan te geven is door het inzetten van Virtual Classrooms. In dit artikel ontleedt Jeroen Bottema, verbonden aan Inholland en redacteur van Weblectures.nl, het...
Op de pre-conference van Media & Learning 2016 verzorgde Jos Fransen, lector Teaching, Learning & Technology Inholland, een bijdrage over de didactische inzet van video om interactie in het leerproces te ondersteunen. Jeroen Bottema ( Inholland) deed hierover verslag en...
Op 18 februari 2016 verzorgde de Media & Learning Association een webinar over de rol van video in blended learning. Wilfred Rubens en Carlos Turro Ribalta van UP Valencia geven hun visie. Het webinar is in het Engels.
Media kan ingezet worden om het onderwijs te intensiveren. Lagere orde learning goals zoals “Remembering and (better) understanding” kunnen door studenten prima buiten contacttijd tijdens college worden geleerd (Sealfon, C.D. 2012)...
Tijdens de pre conferentie van Media en Learning 2014, hield Jack Koumi, Educational Media Production Training, een lezing over de krachtige rol die video in het onderwijs kan spelen. Koumi presenteerde zijn model waar hij 34 toepassingen ondergebracht heeft in vier categorieën...
Tijdens het Oase project (2009-2011) is het Oase model ontwikkeld, de zgn 'plant' ( zie onder aan de pagina) Het internationale project REC:all heeft daar op voortgeborduurd en is gekomen met een zeer bruikbaar nieuw model....
Op 9 oktober 2014 vond de SIG Media en Eduaction bijeenkomst plaats met als onderwerp: Waarom video?. Het werd een geslaagde en activerende middag onder leiding van Wouter van Gootheest ( Christelijke Hogeschool Ede)
Tijdens het Oase project (2009-2011) is het Oase model ontwikkeld, de zgn 'plant' Het internationale project REC:all heeft daar op voortgeborduurd. In deze screencast komen beide modelontwikklaars aan het woord en leer je meer over hoe het REC:all model gebruik maakt...
Om de gedachtegang te stroomlijnen zijn 3 hoofdvarianten van weblectures onderscheiden, die aansluiten bij verschillende studenteigenschappen en -behoeften.