didactiek

didactiek

'Videotrainingen!' 1: Workshop Video in je onderwijs!

Op 6 oktober vond de 3de SIG Media & Education bijeenkomst van 2016 plaats. De dag begon met een kijkje in de keuken van KU Leuven met de workshop Video in je onderwijs door Mariet Vriens uit het Leuvens instituut voor media en leren (Limel). Hoe kan video jouw...
lees meer
didactiek

Virtual Classrooms

Steeds meer instellingen zijn bezig met het flexibiliseren van hun onderwijs. Een van de manieren om hier invulling aan te geven is door het inzetten van Virtual Classrooms. In dit artikel ontleedt Jeroen Bottema, verbonden aan Inholland en redacteur van Weblectures.nl, het...
lees meer
didactiek

Jos Fransen over het gebruik van video om interactie in het leerproces te faciliteren

Op de pre-conference van Media & Learning 2016 verzorgde Jos Fransen, lector Teaching, Learning & Technology Inholland, een bijdrage over de didactische inzet van video om interactie in het leerproces te ondersteunen. Jeroen Bottema ( Inholland) deed hierover verslag en...
lees meer
didactiek

The role of video in blended learning. Webinar

Op 18 februari 2016 verzorgde de Media & Learning Association een webinar over de rol van video in blended learning. Wilfred Rubens en Carlos Turro Ribalta van UP Valencia geven hun visie. Het webinar is in het Engels.
lees meer
didactiek

Het intensiveren van leren door inzet van media, geïntegreerd in het onderwijsontwerp van lagere tot hogere orde learning goals

Media kan ingezet worden om het onderwijs te intensiveren. Lagere orde learning goals zoals “Remembering and (better) understanding” kunnen door studenten prima buiten contacttijd tijdens college worden geleerd (Sealfon, C.D. 2012)...
lees meer
didactiek

Potent Pedagogic Roles for Video

Tijdens de pre conferentie van Media en Learning 2014, hield Jack Koumi, Educational Media Production Training, een lezing over de krachtige rol die video in het onderwijs kan spelen. Koumi presenteerde zijn model waar hij 34 toepassingen ondergebracht heeft in vier categorieën...
lees meer
didactiek

REC:all model

Tijdens het Oase project (2009-2011) is het Oase model ontwikkeld, de zgn 'plant' ( zie onder aan de pagina) Het internationale project REC:all heeft daar op voortgeborduurd en is gekomen met een zeer bruikbaar nieuw model....
lees meer
didactiek

Waarom video?

Op 9 oktober 2014 vond de SIG Media en Eduaction bijeenkomst plaats met als onderwerp: Waarom video?. Het werd een geslaagde en activerende middag onder leiding van Wouter van Gootheest ( Christelijke Hogeschool Ede)
lees meer
didactiek

Van Oase model naar REC:all framework

Tijdens het Oase project (2009-2011) is het Oase model ontwikkeld, de zgn 'plant' Het internationale project REC:all heeft daar op voortgeborduurd. In deze screencast komen beide modelontwikklaars aan het woord en leer je meer over hoe het REC:all model gebruik maakt...
lees meer
didactiek

Onderwijsontwerp

Om de gedachtegang te stroomlijnen zijn 3 hoofdvarianten van weblectures onderscheiden, die aansluiten bij verschillende studenteigenschappen en -behoeften.
lees meer
Abonneren op didactiek